Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@02:00:37 GMT

ورود حجاج ایرانی به عرفات طی امروز

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۲۹۰

ورود حجاج ایرانی به عرفات طی امروز

تمام حجاج باید از ظهر شرعی فردا تا غروب در سرزمین عرفات وقوف داشته باشند و سپس منطقه را به سمت مزدلفه یا همان مشعرالحرام ترک کنند.

ایران آنلاین / کاروان‌های ایرانی امروز یکشنبه 28 مردادماه از مکه به سمت عرفات حرکت می‌کنند، بخشی از حجاج اهل تسنن نیز صبح امروز ابتدا به منا رفته و فردا صبح از منا خود را به عرفات می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام حجاج باید از ظهر شرعی فردا تا غروب در سرزمین عرفات وقوف داشته باشند و سپس منطقه را به سمت مزدلفه یا همان مشعرالحرام ترک کنند.

امروز هشتم ذیحجه (مطابق با تقویم عربستان) روز ترویه است، ترویه به معنای ذخیره کردن آب است و چون در قدیم، این روز حجاج باید برای توقف در عرفات و بیتوته در مشعرالحرام، به فکر ذخیره آب ‌بودند، به آن «یوم الترویه» گفته می‌شود.

در گذشته در صحرای عرفات آب نبوده و در این روز برای آب دادن به حجاج از مکه آب می‌بردند، از این رو به این روز، روز «آبرسانی» می‌گویند.

این نام از حج ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) به یادگار مانده است چرا که جبرئیل به آنها توصیه کرد برای عرفات، مشعر و منا با خود آب بردارند همچنین در این روز کاروان پیامبر اکرم(ص) در حجة الوداع از مکه خارج و از راه منا به سوی عرفات رهسپار شدند.

این روز، از روزهای مهم ذیحجه است و بر اساس روایتی از امام جعفر صادق (ع)، روزه گرفتن در آن، کفاره شصت سال آدمی است؛ تقویم اعمال زائران بیت‌الله الحرام از امروز تا پنجشنبه به شرح ذیل است:
یکشنبه 28 مرداد - حرکت به سوی عرفات
دوشنبه 29 مرداد - (روز عرفه) - مراسم برائت از مشرکین در صبح و وقوف در عرفات از ظهر تا غروب
سه شنبه 30 مرداد - (روز عید قربان) - وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب / حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر/ بیتوته در منا
چهارشنبه 31 مرداد - بیتوته در منا / رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه)
پنجشنبه 1 شهریور- بیتوته در منا / رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) / حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهمات یک ذهن افراطی

رمانتیسم روشنفکر ایرانی عارضه‌ای است که روشنفکر فکر می‌کند که فهم بالاتری از جامعه دارد؛ اما در عمل جز همین آشفتگی فکری و مشتی کلیات که به درد کسی نمی‌خورد غیر از اداهای روشنفکری، رویکرد شاهزاده تا تاج‌زاده نشان می‌دهد که روشنفکر ایرانی بعد از حدود ۲۰۰ سال دستش خالی است، جز اینکه تلاش می‌کند آشی بار بگذارد که هر چیز اضافه خانه را در آن بریزد. مهدی نصیری چیز تازه‌ای نگفته، بلکه ۲۰۰ سال آشفتگی روشنفکر ایرانی را دوباره با دو کلمه شاهزاده و تاج‌زاده روایت و توصیف کرده است. اتفاق خاصی، نیفتاده فقط روشنفکران ایرانی مشغول کار هستند.  

به گزارش ایسنا، روزنامه صبح نو در شماره امروز خود نوشت: سخنان مهدی نصیری در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی واکنش برانگیز شده است. او در این مصاحبه از ضرورت اتحاد اپوزیسیون جمهوری اسلامی سخن گفته؛ یعنی اتحاد شاهزاده با تاج‌زاده. جمهوری‌خواهان با هواداران سلطنت. این سخنان چندان قابل نقد نیست، نه از آن باب که سخن بسیار دقیق و فکر شده‌ و ایده‌ای است که از عطاری هیچ‌کس جز عطاری نصیری نمی‌توانسته بیرون بیاید، نه از تاج‌زاده که از شاهزاده تا مسیح هم نتوانستند چند ماهی دور یک میز بنشینند و امروز به یکدیگر فحش‌ می‌دهند. بنابراین امتناع این ایده از روز روشن‌تر است. و باز نه جای تعجب که نصیری چنین سخنانی را بر زبان رانده که جای تعجب نیست؛ چراکه مسیر هر فرد رادیکالی، افتادن در چرخه رادیکالیسم است. 

بنابراین مدعای مطلب حاضر نه نقد این سخن نصیری که نقد روشنفکرانی است که در ۲۰۰ سال اخیر قدمی به جلو برنداشتند و همچنان اسیر توهم‌اند. توهمی که باید آن را توهم انفکاک از جامعه و بیگانگی با انسان ایرانی نامید. 

دوباره باید مسیر طی شده و جریان روشنفکری ایرانی نقد شود که امروز مهدی نصیری در این نحله خود را قرار داده است. نقد روشنفکران نه از باب غرض با این جماعت، بلکه از فرط بیگانگی است که با جامعه دارند و رؤیاهایی که این‌ها در دویست سال اخیر به جای فکر، ایده و اندیشه پیشرفت به‌عنوان جنس بنجل به مردم ایران فروخته‌اند و به جای پیشرفت و توسعه برای مردم ایران، وضعیتی ایجاد کردند که بعد از دویست سال دوباره ایده بازگشت به وضعیت دویست سال گذشته را تئوریزه می‌کنند.

روشنفکر ایرانی ۲۰۰ سال است که اسیر این توهم است، از مردم سخن می‌گوید؛ اما فهمی از مردم ندارد. روشنفکر ایرانی که علیه سلطنت شورید و امروز دوباره به سلطنت رسیده است. زمانی مخالف شهر بود و زندگی در روستا را تئوریزه می‌کرد و امروز مقلد غرب و مدرنیته شده است. 
این موجود ناقص‌الخلقه در عرصه فکری ایران باید پاسخگو باشد که چگونه با همه ادعای روشنفکری خود و تحقیر جامعه از تولید یک ایده هم عاجز مانده و امروز مهدی نصیری بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که عمری به آنان فحش داده و نان فحش دادن به آنان را سر سفره خود برده است.
رمانتیسم روشنفکر ایرانی عارضه‌ای است که روشنفکر فکر می‌کند که فهم بالاتری از جامعه دارد؛ اما در عمل جز همین آشفتگی فکری و مشتی کلیات که به درد کسی نمی‌خورد غیر از اداهای روشنفکری، رویکرد شاهزاده تا تاج‌زاده نشان می‌دهد که روشنفکر ایرانی بعد از حدود ۲۰۰ سال دستش خالی است، جز اینکه تلاش می‌کند آشی بار بگذارد که هر چیز اضافه خانه را در آن بریزد. مهدی نصیری چیز تازه‌ای نگفته، بلکه ۲۰۰ سال آشفتگی روشنفکر ایرانی را دوباره با دو کلمه شاهزاده و تاج‌زاده روایت و توصیف کرده است. اتفاق خاصی، نیفتاده فقط روشنفکران ایرانی مشغول کار هستند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • پایان تمرین استقلال با هجوم هواداران به زمین + ویدیو
  • پایان تمرین استقلال با هجوم هواداران به زمین
  • سوپرگل زاهدی در لیگ ژاپن
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به ایران از روز دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه
  • حرکت دوباره مترو تهران - کرج
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • توهمات یک ذهن افراطی